NUMARALI
HADİS-İ ŞERİF:
حَدَّثَنَا
عُثْمَانُ
بْنُ أَبِي
شَيْبَةَ
قَالَ
حَدَّثَنَا
ابْنُ
إِدْرِيسَ
وَوَكِيعٌ
عَنْ
طُعْمَةَ
بْنِ عَمْرٍو
الْجَعْفَرِيِّ
عَنْ عُمَرَ
بْنِ بَيَانٍ
التَّغْلِبِيِّ
عَنْ
عُرْوَةَ
بْنِ
الْمُغِيرَةِ
بْنِ
شُعْبَةَ
عَنْ
الْمُغِيرَةِ
بْنِ شُعْبَةَ
قَالَ قَالَ
رَسُولُ
اللَّهِ
صَلَّى اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
مَنْ بَاعَ
الْخَمْرَ
فَلْيُشَقِّصْ
الْخَنَازِيرَ
Mugîre b. Şu'be (r.a)'den,
Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:
"İçki satan kişi,
domuzları da boğazlasın (domuz etini de yesin)."
İzah:
Dârimî, eşribe; Ahmed
b. Hanbel, IV, 253.
"Boğazlasın"
diye terceme ettiğimiz kelime; bıçakla kessin, kestikten sonra yemek üzere
parçalasan, manalarına gelir.
Efendimizin sözünün
ifade ettiği mana şudur: İçki satmayı helâl sayan kişi, domuz eti yemeyi de
helâl saysın. Nasıl ki domuz eti helâl değilse içki satmak da helâl değildir.
Haramlık yönünden ikisi arasında fark yoktur.
Hz. Nebi'in içki
satışının haramlığını bir benzetme ile ifade buyurması; manaya kuvvet
kazandırmak, içki satışının haramlığının ne derece şiddetli olduğuna dikkat
çekmek içindir.
Hadis-i şerif; aynı
haram olan şeyin ticaretinin de haram olduğuna delildir.